johannapanna

Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna Pannah - 18 mars 2011 23:10

Satt och tittade lite och fick syn på denna, måste bara säga, innan jag går och lägger mig att alvin & gänget är väl grymma eller? Lite barnslig är jag allt men det är bara kul. Man blir aldrig för stor för tecknade filmer. Och deras låtar är ju underbara!   

  

http://www.youtube.com/watch?v=EuLLRlwtq44&feature=related

Fast på youtube heter de "The chipmunks" :)


Goonaaatt! Nu ska jag gå & lägga mig. Så sov så sött!


Av Johanna Pannah - 18 mars 2011 22:26

Tycker om banansvängar, bra att öva på och roligt! :D   

Av Johanna Pannah - 18 mars 2011 21:56

Nyss hoppade jag för Lasse! Tänkte lägga upp en bild på övningarna från idag. Bilden får ni som nästa inlägg, datorn krånglar.. Men jag kunde inte rita ut banan, det blev för kladdigt med pilarna, istället ritade jag ut vägarna, serie för serie.   

Det var väldigt bra övningar med att mjuka upp dem, då vi hoppade på bågar. Mackan var riktigt pigg idag, det har han varit sedans mamma hade honom hela förra helgen, tror nästan att hon trimmade honom!

Men han lyssnade bra ändå och var jätteduktig!

Nästa helg är det ju första lokala för iår, i bratteborg. Efter en sån här träning så är jag riktigt taggad inför den! Ska bara starta en LD, 90 cm. Det är ju vanligtsvis clearround men denna gången är det LD med placering! Kul!

Imorgon har vi utsläppet (sista gången i bratteborg..) Så det blir en tidig morgon men det är så himla skönt att komma upp tidigt, fixa stallet och sen ha massa tid kvar på dagen! Ska även frisera Mackan lite imorgon tänkte jag. Rycka man, fläta ner manen, fixa öronen lite (han har nallebjörnsöron, tycker inte om när man klipper där) och klippa hovskägget, så kommer han vara ännu finare sedan! 


Puss&kram Johanna 

Av Johanna Pannah - 18 mars 2011 07:02

Förmodligen vet alla redan om denna låten, men jag vill ändå tipsa om den! När jag sitter på min lilla buss påväg till skolan på morgonen brukar jag ofta lyssna på denna, och man blir så glad! Galet, vilka vårkänslor också! Och dessutom har den en underbar text; "There´s nothing wrong with loving who you are" "So hold youre head up, girl and you´ll go far" Älskar den!

http://www.youtube.com/watch?v=Z4a8QtvOkBQ *klickklick*

Av Johanna Pannah - 18 mars 2011 06:48

Nu sitter jag här och äter frukost, vi har inte så mycket hemma i skåpen så det fick bli en improviserad frukost! Om exakt 40 minuter hoppar jag på bussen till skolan! Där kommer det faktiskt vara lite öde idag.. Många i klassen är nämligen på konfa-läger, jag valde däremot att inte gå på konfirmationen, men det var väldigt nära, jag anmälde mig till och med! Fast jag kom på att jag inte hade tid och nu i nuläget är jag väldigt glad för det, jag blir stressad bara av att tänka på det..! Annars hade det varit jättekul att konfirmera mig, men jag ångrar det inte. På dagens lista står även engelskaprov, utvecklingssamtal och Lasseträning i stallet! Håll tummarna för mig på engelskan om ni vill! Tänkte logga in ikväll och visa vad vi hade för övningar på träningen, det kommer jag nog ladda upp en del, träningstips för er som är intresserade!   

Och  dessutom har det snöat igen.. Eller är det bara i min by? Ahja, jag får lugna ner vårkänslorna lite, det är ju trots allt bara mars än!

Puss&Kram Johanna!

:)

Av Johanna Pannah - 17 mars 2011 22:11

Hejhej bloggen! Idag efter skolan åkte jag och Erika till staden, där vi fikade på wienerkonditoriet det första vi gjorde, mycket gott. Sedan gick vi och fönstershoppade.. Hade väldigt kul men oj vad man önskar att man var rik! Hittade iallafall lite saker som jag vill köpa inom en snar framtid, röda jeans, solglasögon och ett baseball linne! Det är inte det att jag inte har några pengar, bara det att jag är så snål.. Visst är det så, när man har pengar så blir man så himla snål med dem! 

Men vart tog dem där vårkänslorna vägen undrar jag?! Snö? Uusch, jag som var på så gott humör.. Men men, nu måste jag hinna läsa lite engelska inför provet imorgon och även idag blev det lite väl sent..

Så jag säger godnatt och så slänger jag med en bild också!

Puss&Kram Johanna!     

 Saknar sommaren!

Av Johanna Pannah - 16 mars 2011 22:06

Hejsan! Nu ska jag prova på att blogga, har vart påväg många gånger men det har inte blivit något men nu så!

Min blogg kommer handla om mitt liv, vilket består av hästar, kompisar, skola och så! Jag tycker också om att läsa och skriva men tyvärr har det inte direkt prioriterats den senaste tiden.. 

Jag tänkte börja med att berätta om mig själv, mitt liv och min häst!


Jag heter Johanna och fyller 15 år i höst. Jag bor på landet och tycker om djur. Själv har jag fyra katter, en fisk och höns. Och självklart en häst men mer om det sen. Jag går i skolan som alla andra och försöker verkligen satsa på den men just nu är jag inne i en period där allting krockar och jag är allmänt stressad! Men jag försöker njuta av livet!   


Min häst heter Mac Rastell, fast han kallas Mackan! Jag och min mamma (mamma är också hästintresserad) har ägt honom i lite mer än ett år nu. Han fyller 19 i år och vi brukar beskriva honom som en bestämd äldre herre! Han är ett svenskt halvblod och är inriktad på hoppning. Jag har bara tävlat honom lokalt tre ggr iochmed att vi kom igång i slutet av tävlingssäsongen men nu är det ny säsong på G och vi är igång! Vi har hoppat LD och ska snart börja med LC om det känns bra.


Sådär, då var första inlägget avklarat! Men innan jag lägger mig och somnar så måste jag bara passa på att ge tummen upp åt den totala vårkänslan idag! Helt underbart! Nu är jag aningen trött på vintern men det känns som att något börjar hända nu, äntligen!


Puss&Kram Johanna!    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards