johannapanna

Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna Pannah - 23 juni 2011 20:09

Nu är jag hemma från ridlägret ! Trött och förkyld men nöjd..

Det har varit ett underbart ridläger, det var i Vrigstad på Blommedala Gård.

Underbara människor, jättefin gård och superbra träningar.

Jag har hittat ännu fler knappar på min lilla häst nu och det känns så bra när det går framåt! :D 

Blev inte så många bilder och så tyvärr...

Av Johanna Pannah - 13 juni 2011 20:56

Ja, som sagt så cyklade jag och lillgrannen Flicia till Mackan, det var dagens träning! Tar ca 15-20 min till stallet så det är ganska nära men hemvägen är hemsk.. 

Flicia (Felicia) fick testa att rida lite och jag red lite jag med. Vi var i skogen och red så en fick springa jämte.. ;)

Men på slutet när vi skulle skritta av testade vi att rida två på Mackan! Felicia är liten, bara tio år och väger alltså inte så mycket.

Jag trodde dock att Mackan skulle bli tjurig och tycka vi var konstiga men han hade siktet inställt på mat och kompisarna som var i stallet så han traskade glatt på, myspys! :D 

//J

Av Johanna Pannah - 13 juni 2011 10:28

Snart bär det av till stallet, idag ska jag och lillgrannen cykla dit tillsammans! 

Vet inte riktigt vad det blir för ridning men det återstår att se. 

:D

Av Johanna Pannah - 12 juni 2011 21:50

Det gick bra! Fast egentligen inte..

Det var iallafall många poletter som trillade ner i mitt lilla (stora) huvud, det var en sådan tävling som man lär sig av. 

På framhoppningen var han pigg och framåt, i slutet gick han till och med ned på tygeln, min stele häst! Han gick ner och tuggade på som sjutton, det har aldrig hänt förut att han gjort det helt frivilligt. Men det njöt jag av en stund på framridningen/framhoppningen! 

På banan gick det sådäär, vi vägrade ut oss men tog omstart och då gick vi runt med två stopp.

Nu undrar ni kanske hur det kan ses som bra? 

Jo, det är för att jag vann över Mackan, han fick inte som han ville utan vi kom runt banan tillslut (efter viss övertalning). En sak jag gjorde idag som jag aldrig gjort innan var att ta till spöt på halsen precis innan hindret, jag tror inte att jag haft dem reflexerna innan. Även fast jag inte vill "slå" över honom över hindrerna så är det en bra start för han ska bannemej över hindrena! 

Jäklar vad jag red, jag har aldrig ridit så innan tror jag faktiskt inte, var helt slut när vi kom ut från banan! 


Dessutom var det fint väder i Forserum, förra gången vi var där så drunknade vi nästan, så mycket regnade det. Idag var det jättemysigt att hoppa där.

Bra med Forserum är att framhoppningen ligger precis intill banan, allt är så nära! Och man kan rida fram i skogen vilket Mackan blir mer avslappnad av tror jag. 

Bilder kommer nog imon! :D 

Sålänge kan ni få en bild från när vi var nolla i Aneby, ni har missat mkt om ni inte har läst på johannie.bloggplatsen.se

 

Av Johanna Pannah - 11 juni 2011 10:45

Stallet, fixa inför tävling imorgon, sedan 80 årsfest för grandma' !

Inte mkt uppdatering idag inte, sorry! :)

Av Johanna Pannah - 10 juni 2011 20:12

Hej kära vänner! Nu tänkte jag köra igång denna lilla bloggen igen, jag kommer fortfarande blogga på johannie.bloggplatsen.se men blev så himla sugen på att blogga här med! 

Får väl se hur detta går men det blir en nystart med ny header och hela köret! :D 

//J

Ovido - Quiz & Flashcards