johannapanna

Alla inlägg under april 2011

Av Johanna Pannah - 30 april 2011 15:45

Länder jag varit i!

Jag har inte varit i så många länder, självklart har jag varit i Danmark men det räknas knappt som utomlands. ;P

När jag var liten var jag i Bulgarien, jag kommer faktiskt ihåg en hel del därifrån!

För några år sedan bjöd pappa med mig på en resa till Kreta! 

Jag älskar att vara utomlands men vi lägger pengarna på annat..

Helst skulle ja vilja åka till Frankrike! Får se när det blir av. ;)


Min favoritårstid!

Våren!!! 

Våren är till och med bättre än sommaren för på våren går man och längtar efter sommaren och fantiserar om det! Det börjar bli grönt och varmt, man uppskattar det mycket mer än på sommaren då man vant sig vid det.

Jag älskar våren!!  


/johanna!  

NTR

Av Johanna Pannah - 30 april 2011 13:00

Idag gick det verkligen jättebra! Jag hoppade ju en LD, 90 cm.

Jag red som jag ska och Mackan tuffade på, som det ska vara.

Men jag fick ett retligt nerslag, fast jag är supernöjd, han tvekade inte på ett enda hinder! (inte så mkt iallafall;)  )

Min morfar ställde upp som fotograf! Så nu har jag äntligen lite fina bilder på mig och Mackan när vi hoppar. Här kommer en;

Där hade jag lyckats få in stigbyglen lite väl mycket på foten...

Nu ska jag ut och äta glass, just nu är jag hos mormor och morfar!

Sedan ska jag sova över hos faster och imorgon ska jag med dem på spårningstävling med deras hund Elsa!

/johanna

-

Av Johanna Pannah - 29 april 2011 22:15

Sorry, men jag skjuter upp dag 6 tills imorgon, nu måste jag nämligen sova! Gonatt. 

.

Av Johanna Pannah - 29 april 2011 22:11

Hejsanhoppsan. :)


Hoppträningen gick sådär... Men det gick iallafall helt ok. Mamma sa det att genrepet ska inte gå helt perfekt! ;) 

Imorgon är det ju tävling på NTR som gäller, jag är glad att vi slipper krångla med transport i och med att det tar ca fem minuter att skritta dit.

Jag hoppas att det går bra! Idag gick Mackan på transporten hur lätt som helst, det stod ju nämligen en söt tjej i transporten, då var det inte så farligt! Men nej, jag vet att han bara drygar sig när han inte går på...


/johanna 

Av Johanna Pannah - 28 april 2011 22:31

Idag blev det sent... Illa johanna, illa! 

Jag  var med min faster och hennes hund Elsa på agility och agerade fotograf. Vet inte riktigt om det är något jag borde satsa på.. ;) 

Det var iallafall jättekul, min sötnöt Erika var också där med hennes hund Teddy, jag och Teddy är värsta bästa kompisar så han var glad att se mig! 

Elsa skötte sig utmärkt! 

Nu ska jag skriva lite SO, kl 22.34 Bra där johanna. :)

Tur att det är sovmorgon imon iallafall! 

/johanna :)

Av Johanna Pannah - 28 april 2011 22:25

Detta blir en svår en... Jag har många filmer jag tycker om men har nog aldrig utsett en favvo direkt. Känner att det temat börjar bli lite tjatigt men jag håller mig till The twilight saga. Dem filmerna är faktiskt väldigtväldigt bra, dock inte alls lika bra som böckerna men bra är dem. (Ännu en gång gjorde jag om favorit till favoriter).

Jag tycker nog ändå att Twilight är bäst av dem. Men det är svårt att bestämma, däremot tror jag att Breaking Dawn kommer bli sjukt bra,(sicken besvikelse det blir om den inte är det..) 

Det är ju nästan bättre med film än bok, i filmerna kan man se alla snyggingar. ;) 

Tycker väldigt mycket om skådespelarna också, dem är jätteduktiga! 

Av Johanna Pannah - 27 april 2011 21:52

Det första jag ska göra är att göra om detta till min favoritbokserie! 

Twilight, New moon, Eclipse och Breaking dawn slår alla andra böcker med hästlängder. Stephenie Meyer är en helt sjukt bra författare och även de andra böckerna hon gjort är jättebra, Bree Tanners andra liv och Genom dina ögon (The host). Läste dem om och om igen, blev helt beroende. Nu läser jag dem lite då och då! Älskar att hon verkligen får en att tycka om personerna, eller inte tycka om dem. Det blir som att man själv är med i berättelsen! 

Jag har aldrig läst några bätte böcker. 

Jag älskar Stephenie Meyer! 


 

Av Johanna Pannah - 27 april 2011 21:06

Vecka 19-20 ska jag praoa på Charlies häst & hund! Det ska bli riktigt kul, vadå gå och önska att man kunde köpa allt i hela affären i två veckor? Kan bli jobbigt... ;)

Mina arbetstider ä 10-16! Jättegoa tider, hinner ju mocka och så innan eftersom det blir lite sent efter så kan jag bara rida då, men visserligen så spelar det inte så stor roll i och med att det är ljust ute. Längtar till praon! Inga läxor på två veckor!;)


44 dagar

20  skoldagar

Sen är det sommarlov   


/johanna :)

Ovido - Quiz & Flashcards