johannapanna

Alla inlägg under april 2011

Av Johanna Pannah - 14 april 2011 17:57

Idag blev det en tur i skogen. Hehe, utan häst. SNAP, jag fick springa själv, jobbigt ju! ;) 

Och okej, det kanske inte var skogen... Snarare den stora vägen här hemma. Och om den är stor, tja det beror på hur man ser det. Här i vår by så finns det ju ingen större. ;) 

Menmen, göttans att ha kommit hem nu, soffan och tv:n, mina bästa vänner!

Tänkte lägga upp lite bilder som omväxling men någon har ätit upp min sladd. Sorgligt... 

Nu har jag (jaja det kanske var mamma) löst det inför helgen så vi har både bil & transport. Så imorgon ska jag på träning in bratteborg och på lördag ska jag tävla in Grankärr! :D Hoppas att det går bättre än förra gången. Det blir en LD. :)

//johannapannavattenkanna   


PS: vi började 11.35 idag GÖÖÖÖTTT! 

:D

Av Johanna Pannah - 13 april 2011 22:27

Tjosan!! 

Idag har allt löst sig inför lördag, alltså kan jag åka till Grankärr och hoppa en LD! 

Ska bli jättekul. :) 

Idag red jag ut tsm med en i stallet, det gick bra. Haha, man kan inte säga att vi har tråkigt iallafall, vi var bla inne på en motorbana och hittade inte ut och så kom det en bil och vi fick skynda oss därifrån lite halft stressade. ;) 

Menmen, göttans att börja 11.35 imorgon??! Helt underbart! Älskar inställda lektioner, det är en fördel med att gå på högstadiet. På mellanstadiet var läraren aldrig sjuk / gjorde något annat. :P 

Imorgon blir det inget stall, ska göra läxor, yaaaay! 

Ni märker nog att min blogg är lite off? Är nog inte en bloggare xD Menmen, gonatt iallafall :)

/johanna

Av Johanna Pannah - 12 april 2011 21:34

Idag har jag varit i skolan och efter det bar det av till stallet! 

Det är så himla skönt med sommartid, det är så ljust och jag går bara runt i stallet och tar det lugnt. Så himla skönt att inte stressa hela tiden!! 

Jag red i ridhuset, Mackan skötte sig utmärkt! Jobbade med att mjuka upp honom. Skänkelvikningar, åttvolter och så. Till slutet red jag på en åttvolt i galopp och bytte galopp vid varje byte av volt. Tillslut gick det riktigt bra! Så idag var det en trött Mackan som gick tillbaka till stallet. Imorgon blir det nog en rätt lugn tur i skogen eller drop in hoppning på ntr .

Blev lite dumt.. Imorgon är det ju hoppning på ntr som jag gärna vill vara med på, på fredag är det träning som jag ska vara med på och tills på lördag är jag anmäld till grankärr, hopptävling. Men nu strular våran bil och vi försöker få tag på en bil att låna men det är inte så lätt. Om jag ska till Grankärr blir det lite mycket att hoppa imorgon också men om jag inte ska dit så kan jag ju vara med.. Jobbigt för det kan ju hända att det löser sig efter imorgon och då har jag ju redan varit med.. Menmen, han överlever nog! 

Synd att jag inte orkar lägga in bilderna jag tog idag . Hittar dessutom inte min teleflån.. 

/johanna  

Av Johanna Pannah - 8 april 2011 20:50

Är mkt nöjd med dagens inköp! Bla fleecetäcke till Mackan, ny jacka, lite borstar och massa kläder och lite smycken mm! 

Dock så gick inte ridningen så bra, jag red på ridbanan men det blåste så mkt så han fokuserade inte riktigt.. Han sprang mest ifrån jobbet...

Menmen, är nöjd med dagen iallafall! 

Imorgon ska Mackan få en hagkompis! Vi får se hur det går, hoppas de blir kompisar iallafall och inte hagfiender... 

Nu har jag satt mig i soffan framför teven och ska nog fortsätta ungefär på den vägen resten av kvällen, göttans! 

//Johannna   

Av Johanna Pannah - 7 april 2011 18:14

Göra idag!!

Läxor: Svenska rescension

               Franska glosor

               Biologi

               Fysik

               Teknik


Fortsätta på min Shoppinglista tills imorgon!


Titta Mackans täckesstorlek så vi kan köpa täcke imon!


Diska..

 

Hihi, min söta lilla lista på vad jag ska göra idag. Brukar skriva upp det och sen ikväll ska jag kunna bocka av allting!! Så nu är det bäst att sätta igång..

Av Johanna Pannah - 7 april 2011 17:37

Gött att inte ha vart inne på datorn på två-tre dar! :D 

Jag har faktiskt inte hunnit, har blivit lite sena kvällar och så.. 

Igår red jag för en ny tränare, tycker det är jättekul att prova lite nytt! 

Jag började lektionen med att berätta att min lilla polle är väldigt stel, och hon hade faktiskt planerat att vi skulle träna på skänkelvikningar! Det är ju lösgörande, ju mer de "saxar" med benen, desto bättre är det. Det var faktiskt en hel del som trillade ner i mitt huvud igår! Vi gjorde också skänkelvikningar i galopp, då ville han gärna byta galopp men vi löste det med! 

Hon sa även det att det hjälper jättemycket att stretcha hästarna i boxen, speciellt äldre hästar. Jag har redan stretchat Mackan en hel del men igår förstod jag HUR bra det var! Inte visste jag att det kunde vara så bra! Men jag brukar ta en godisbit och hålla mot magen eller ännu längre bak och så får han böja sig efter den, jag håller den även mellan frambenen och så stretchar jag benen lite. Böja dem fram och bak och pyttelite åt sidan! Ett tips till er som har stela hästar. 

Men det var iallafall jättekul och jag var jättenöjd med honom! Älskade häst!

Imorgon ska jag till Ullared med min mamma! Är så taggad! Men just nu håller jag på att ta itu med mina läxor.. Mindre kul men det är inte så jättejobbigt. Just nu har vi inga svåra prov framöver och det är lite skönt. 


Pussjohannaaa:)     

Av Johanna Pannah - 2 april 2011 20:09

 NU lyckades jag ladda upp bilden från lasseträningen igår! 

 Som det står på bilden så är det blåa en vattenmatta som de lade under åttan när vi höjde. Innan det så låg den jämte och var lite läskig. ;) 

Detta är då banan vi hoppade i slutet. Den sista rundan hoppade vi banan 1-8 och sen hela banan bakofram alltså 8-1! Mycket att komma ihåg och i slutet blev han lite trött och drog iväg men det var jättekul! Fast i början när vi red fram hoppade vi på volten, alltså hinder 1/6, 1/2 och de två hinder som inte har något nummer. Det var en bra övning! Och vägen mellan tvåan och trean var också bra!

Idag har jag och min mamma ägnat hela dagen åt att flytta vår lille hästapolle! Han trivs bra i sitt nya stall, dock är hagen lite skitig nu efter vintern så vi har en del att göra! Han har mycket nytt att titta på nu också. Nu i början ska han gå själv pga att hans framtida "kompis" ( vi vet ju inte om dem blir kompisar) går i sjukhage.. :( 

Men det kanske bara är bra att han får vänja sig lite själv! Idag fick han vila men imorgon ska jag rida ut med Emma från grannstallet! Ska bli jätteroligt att rida ut i de skogarna igen! Dem är jättemysiga. Och tack käre faster och Magnus som följde med, och så får jag inte glömma Elsa, deras hund. :) 

Kommer sakna bratteborg.. Men det blir smidigare att komma till stallet nu, då slipper jag be min morfar skjutsa hela tiden! 

Men, men nu ska jag slappa i soffan , känner att jag förtjänar det, jag är trött i hela kroppen efter att ha mockat hagen! 

Sleep sweet!   

Av Johanna Pannah - 1 april 2011 22:25

Träningen idag gick jättebra! Han var superpigg och jag tycker det är så himla kul då! Och det var rätt mycket som så att säga ; "föll på plats". Sen var förstås inte allt jättebra men jag är supernöjd! Hoppas bara att det håller i sig till tävlingen i Grankärr.. Läängtar! Tänkte lägga upp en bild som jag ritat med ridövningarna, men det funkar inte riktigt, får se om det löser sig sen! :)

Och förresten; Nu är det HELG! :D 

Gonatt /johanna  

Ovido - Quiz & Flashcards