johannapanna

Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna Pannah - 27 mars 2011 21:53

Det blev en lite längre tur till stallet än planerat. Vi skulle natta till våra privathästar och ridskolehästarna. Men så var det lilla Tule (en ridskolehäst) som inte mådde bra.. Verkade som att hon hade ont i magen. Dessutom är hon en jätteliten ponny, söt som socker så man tycker dubbelt så synd om henne som andra hästar! Men när vi åkte så mådde hon bättre och ägarna var på väg. Hoppas att det går bra med henne! Men jag tänkte bara säga gonatt! :)  

:D

Av Johanna Pannah - 27 mars 2011 18:45

Let´s go and natta! :) 


  

Av Johanna Pannah - 27 mars 2011 17:30

Ja, som rubriken säger ; idag var det min tur att hoppa. Det gick sådär..

Det blev så att säga inget flyt i det hela, han tvekade på nästan varenda hinder och hoppade stilla stående mm. På det femte hindret var han nära att stanna, jag fick över honom men han rev eftersom han inte riktigt orkade över, då blev det dock ett stopp på det sjätte hindret..  Så det blev 8 fel. Men jag vet det mesta jag gjorde fel. Mackan måste ha fullt stöd hela tiden annars blir han osäker och dessutom sitter det i huvudet på mig att nej det här kommer ALDRIG gå. Då blir det självklart så.. 

Men nu är jag ännu mera taggad inför nästa tävling. Det blir förmodligen Grankärr om 3 helger. Lite långt kvar men det får gå.  :)

Fast jag tröstar mig med att vi var iallafall fina, med nytt schabrak och nytt pannband. Superfin var han! Tyvärr glömde vi kameran..

/Johanna  

Av Johanna Pannah - 26 mars 2011 20:15

Nu är jag nyss hemkommen från stallet. Åkte dit kl 7 och red ut på Mackan, barbacka! Tyckte det var så kallt och jag frös lite så det kändes varmare utan sadel.

Det gick bra och sen var det bara att hjälpa till på ponnytävlingarna! Det är jättekul att se alla söta små ponnyer med dem små tjejerna på. Sedan är det visserligen en del ekipage det är mindre kul att se. Tex små ungar som bara sitter och sparkar och piskar med spöt.. Inte lika kul, men nånstans måste dem ju få börja!

Nu när jag hjälpt till en hel dag så kan jag knappt vänta tills det blir min tur!

Det blev en låång borst & fixa iordning stund idag! Ville knappt sluta borsta min lille pluttesnutt. :) Han kommer vara så fin så. Och jag hoppas det kommer gå bra, han är så pigg och glad, hoppas det håller i sig tills i morgon också! :D 

Nej nu ska jag äta lite och sen blir det tidigt i säng i och med att dem som vanligt lyckas pricka in sina tävlingar då det är byte mellan vinter och sommartid! Alltså blir det en timma mindre att sova.. Känner redan nu på mig att det kommer bli en trött vecka efter en ganska sömnlös helg! Lite retligt men det går nog bra ändå.:)

/johanna   

:)

Av Johanna Pannah - 25 mars 2011 20:12


http://www.youtube.com/watch?v=gQ01r-D0xYk&feature=player_detailpage

Fredagsmyys! 

Nu sitter jag bänkad framför Let´s dance! Och självklart blir det våfflor idag i och med att det är Våffeldagen!

Kom nyss hem från stallet där jag hjälpte till att bygga bana inför imorgon! Då är det ju Lokal hoppning ponny, jag är funkis, och på söndag är det min tur!

Jag red på banan som faktiskt är jättefin nu! Häärligt. Gjorde galoppombyten, skänkelvikningar, gick över bommar mm. Mest för att mjuka upp honom inför söndag.

Dagens händelse; det kom en föreläsare till skolan!

Han heter Jonas Helgeson och har en cp skada. Men han lever ett normalt liv ändå. Jag inspirerades verkligen av honom. Han hade med sig 6 punkter han skulle berätta om. En av punkterna tyckte jag mest om. På den punkten pratade han om att alla har ett handikapp. Ingen kan vara bra på allt. Han sa det att varför fokusera på det man INTE kan? Det är som att man ska gå och handla på Ica och skriver upp allt man INTE ska köpa! Det är väl inte så smart? Det var en av alla hans roliga liknelser! 

Man blev berörd av hans tal samtidigt som man skrattade! Inte åt honom, utan åt hans skämt, han skämtade om allting och tyckte då inte synd om sig själv.

Han sa till och med att han får akta sig för alla tanter som tycker synd om honom.. Det var en av hans roliga punkter! 

Tyckte han var helt underbar att lyssna på, så härlig!

/johanna :) 

Av Johanna Pannah - 24 mars 2011 21:45

Jag hissar att lägga sig och somna i en bäddad säng. Oftast brukar mina sängkläder ligga huller om buller men det är så mycket mysigare när man bäddat och kan lägga sig där och bara mysa med sin katt.       

         

Av Johanna Pannah - 24 mars 2011 16:48

Tummen upp för Gossip girl! :D Laddade ner säsong 1-3 i somras och ser dem om och om igen! ;) Love it ! 

 

Av Johanna Pannah - 24 mars 2011 13:39

Min fotografering blev tillslut en promenad i skogen! 

Fick en hel del fina bilder men då är det ju typiskt att det inte funkar att lägga in bilderna på datorn... Teknik och jag funkar inte riktigt. 

Ibland är det bara för mycket teknik! Vår skola har nyss renoverats och nu har vi gardiner som åker ner automatiskt när solen kommer och åker upp när den går i moln. Men problemet är att när vi ska se på film så kanske det inte är sol ute men det är iallafall ljust så man ser inte filmen. Då måste läraren gå iväg och trycka på någon knapp men efter en stund åker gardinerna upp igen eftersom dem tycker att det inte är någon sol ute.. Tror att våran lärare fick gå ut minst 5 ggr för att få ner gardinerna. Ibland kan det faktiskt bli lite väl mycket teknik kanske? Men jag ska se om jag får in bilderna för isåfall ska ni få se dem! Vårkänslor på bild.

/johanna   

Här är en bild på mig och min fd foderhäst Majsan efter en clearround hoppning!

Saknar dig Majsan!

Hade Majsan i ett år, från början var hon en busig, oriden lite tjock sötnos. Men vi utvecklades och hon var såå duktig! Måste hälsa på henne snart för hon har faktiskt fått föl!     

  

Ovido - Quiz & Flashcards