johannapanna

Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna Pannah - 24 mars 2011 09:28

Idag är det ju studiedag! Tänkte ta en härlig sovmorgon men självklart vaknar jag upp pigg och glad 07.15 När jag tänker att jag ska ta sovmorgon är det klart att jag vaknar tidigt och tex i onsdags tänkte jag att jag skulle vakna tiidigt för att kunna plugga lite inför ett prov men nejnej, då vaknar jag sent.. :) 

Menmen, kändes ändå bra att hinna göra mycket. 

Direkt när jag vaknade tog jag en joggingtur. Jag satte upp målet att jag skulle jogga till ett visst ställe. Sedan på vägen tillbaka joggade/gick jag snabbt i intervaller och i slutet sprang jag snabbt/gick snabbt i intervaller! Känns superskönt nu efter. 

Tänkte gå ut och ta lite bilder senare som jag förmodligen lägger upp här (det är ju så fint väder idag!) och så ska jag göra lite läxor.. 

Idag blir det inget stall, mamma har honom, jag tyckte att det skulle vara skönt att bara vara hemma hela dagen! 

/johanna   

Av Johanna Pannah - 23 mars 2011 19:57

Idag blev det en sväng i skogen med Mackan! Tänkte att vi skulle ta en rätt lugn sväng men det var inte vad han ville.. Såå pigg var han. Det är i dem stunder då han drar iväg och jag sitter där på och inte riiktigt har kontrollen som jag alltid tänker tanken; "Skit också, jag skulle tagit det starkare bettet!" Det är sällan jag kommer ihåg det. :) Fast han skötte sig bra iallafall!

Och imorgon är det...... Studiedag! Helt underbart. Jag ska bara vara hemma, göra läxor & jogga. Och självklart ta det lugnt. En studiedag sitter fint just nu faktiskt. :) 

Nu ska jag snart titta startlista inför söndag! Det börjar ju dra ihop sig till första tävlingen. Ska bli så kul nu när jag känner att han är så pigg och glad! 

/johanna  

Här kom en liten söt bild från sommarbetet också. :)

      

Av Johanna Pannah - 22 mars 2011 22:01

 
Av Johanna Pannah - 22 mars 2011 20:54

Helluh! :)

Det har varit en bra dag, tyvärr inget stall idag. Mamma tar hand om Mackan på tisdagar och torsdagar så jag kan få lite läxor gjorda & träffa kompisar.

Idag var det mer på kompisfronten. Jag åkte med Annie ut till Julia och där följde jag med Julia på UV. :) Det var roligt fast nu undrar jag om det kanske inte varit smartare att läsa kemi istället? Förmodligen så ja. Ska ta itu med alldeles strax för det är prov imorgon!

Bevittnade även en liten catfight mellan Annie och Julia men det var inget allvarligt, jag ville inte ta någons parti så jag stod emellan och skrattade åt dem istället, kändes säkrare. ;)

Detta inlägget blev lite sådär kul kände jag men det har inte hänt något speciellt idag faktiskt.. Imorgon ska det nog hända lite mer, jag ska till stallet till exempel så vi hörs då!

Puss&Kram Johanna   <-- lyser upp inlägget med en söt liten smiley istället!

Av Johanna Pannah - 21 mars 2011 22:26

 

Av Johanna Pannah - 21 mars 2011 22:08

Dagen har varit jättebra, massa flumm och ett vääldigt framgångsrikt us möte.. Mackan gick superfint i ridhuset idag! Han är ju väldigt stel så ni får tänka er superfint fast för en stel häst, vi övade på galoppombyten och mycket skänkelvikningar för att mjuka upp honom lite. Så duktig var han!


Men just nu är jag lite deprimerad. Läste just i en tidning om hur hästarna har det på Irland. Självklart visste jag hur det var men inte att det var SÅ illa!

Igår köpte jag tidningen Hästmagazinet för att ha något roligt att läsa men det var allt annat än roligt..

Man får veta ingående hur hästarna fryser ihjäl, blir uppätna, plågade till döds mm.

Och dessutom är det bilder på det. Sånt gör mig så himla deppig. Då känner man sig så dum som lever i en sån lyx jämfört med hur det är på Irland just nu.

För er som inte vet så handlar detta om att för ett tag sedan gick det jättebra med Irlands ekonomi. Då skaffade alla hästar.. Det finns en svart marknad där man kan köpa hästar för ca 70 svenska kronor! Men nu när ekonomin är sämre igen så har ingen råd med hästarna längre och dem löser det genom att släppa ut hästarna i det vilda där de ej klarar sig eller så dödar de hästarna.

Jag vill verkligen göra någonting, man kan donera pengar men jag får se.. Vi själva har ju inte precis pengar till övers.. (Känns fel att tänka så om man jämför med dem på Irland).  Jag hoppas verkligen att detta löser sig..

/johanna.   

Av Johanna Pannah - 21 mars 2011 10:50

Nu sitter jag pa matten och en viss dator 'r lite dum s[ det blir inga bokst'ver med prickar ;ver !  I eftermiddag ska jag till Mackan efter att jag klarat av 'nnu en skoldag.. Det blir lite jobb i ridhuset, beh;ver jobba lite d'r nu, k'nner att det mest blivit hoppning och ridning i skogen den senaste veckan i och med att mamma ridit i ridhuset dem dagar hon haft honom!

H;rs sen!

pussokram johanna :)

  

Av Johanna Pannah - 20 mars 2011 19:39

 

Stor hiss till ponnyakuten! Så himla mysigt program och kul att se alla busiga ponnysar.   

Ovido - Quiz & Flashcards