johannapanna

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Daglig rapport. ;)

Av Johanna Pannah - 9 maj 2011 21:25

Idag har jag och Jenny varit ute på äventyr! 

Min träning blev tyvärr inställd så då blev det en jätterolig ridtur i skogen.


Först tvingade vi över våra hästar över en jätteläskig bro! Efter viss övertalning gick de över, det gick så långt att vi fick hoppa av och leda över dem. Men jag tror att Mackan var lite dryg, han gick utan problem över när jag hoppat av och ställt mig lite på bron. Antingen såg han att den inte var farlig när jag stod där eller tyckte han bara att det var kul att retas lite. 

Sedan red vi uppför "Bengans backe" en jättebrant backe (bra för hästarna!), jag vet hur jobbig den är att gå uppför så jag satt och njöt när jag slapp göra det.

Sedan hoppade vi över lite småhinder som låg på vägen! Spender hoppar som en groda säger dem men han fick lära sig av Mackan! Så det gick superbra...:)


Och förresten, visste ni att det finns joggare på joggingspåren?

Dem är iallafall jätteläskiga! Haha, vi kommer i full galopp precis efter ett hinder, en joggare i gul tröja kommer joggande, båda hästarna tvärstannar. Jag och Jenny skrattar som sjutton medans joggaren surt säger "Får man inte springa här eller?"  

Men jag och Jenny skrattade så mkt så vi inte hann svara och sen sprang han iväg! Sedan träffade vi tre joggare till men dem var mycket gladare. (Kan ha att göra med att vi inte kom i full gallopp mot dem.)

Som vanligt, som jag skriver varenda dag, supertaggade hästar!   


Och sist men inte minst, praon. Det gick bra! Det var kul och som väntat gick jag och trånade efter alla schabrak, sadlar, träns mm!

Jag fick packa upp varor och lägga ut dem i butiken mm!

Hoppas dem tyckte jag skötte mig.:)

Imorgon ska jag först åka till Charlies och sen ska jag sova hos min bror och hans sambo, de bor nära Charlies, då kan jag gå till jobbet. Vad vuxet det kändes att skriva jobbet. ^^

Jaja, nu ska jag sluta babbla och sova, imorgon väntar en lång dag! ;)

/johanna

Ps: Kommer kanske inte skriva igen förens på onsdag kväll... vi får se hur det blir! :) 


Bra version!


     

Jag älskar min hästapolle. 

Vilket liv jag skulle ha utan dig Mackan, vad skulle jag göra om dagarna? 

Du gör min dag!  



(oj nu blev jag lite sentimental..) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Pannah - 16 juli 2011 23:15

Förlåt för dålig uppdatering!  Men låt oss säga såhär, sommarpaus?  Det blir ingen riktig paus utan jag uppdaterar lite när jag känner för det.. Nu har jag mest bloggat bara för att jag ska! Dessutom har jag inte så jättemycket att säga nu när Mack...

Av Johanna Pannah - 14 juli 2011 19:00

Det har varit en toppendag på jobbet!  När jag åkte hem följde det även med ett par handskar hem, de som jag visade i förr-förr-förra inlägget (tror jag :P).  Annars har det inte hänt så mycket, lite tråkigt väder idag men då blir det desto mysig...

Av Johanna Pannah - 13 juli 2011 12:30


  *John Whitaker schabrak, 300 :-       Broderade Mac Rastell på!  *John Whitaker ribyxor 719:-   *Christina Sport tävlingskjorta m blingbling i nacken(;D) 200:-  *Rött strasspannband 199:-  *Kylande liniment 49:-  *Träns 150:-  *Böcker...

Av Johanna Pannah - 12 juli 2011 23:19


Imorgon är det biopremiär för Harry Potter, the deathly hallows part 2.  Hur spännande?? Visserligen vet jag redan hur det slutar för jag har läst boken men ändåå, filmerna är så sjukt bra även fast böckerna är bättre.  Fast jag kommer nog inte k...

Av Johanna Pannah - 12 juli 2011 23:06

Nu är min första dag på Charlies avklarad! Haha, det är faktiskt kul att jobba lite där, jag ska ju bara jobba denna veckan. Just nu hjälper jag till att plocka in saker som varit med i Falsterbo och lägga ut dem i butiken. Dock så blir det ju en l...

Ovido - Quiz & Flashcards